Köpvillkor

Villkor för AldeLind Sverige AB

Följande allmänna köpvillkor (”villkor”) gäller vid beställning av varor via www.alde-lind.se (”webbplatsen”). AldeLind Sverige AB (“Alde & Lind” eller “vi”) har adressen: Sveavägen 77, 11350 Stockholm, Sverige. Telefonnummer (+46) 708 252686, 765 464989. E-postadress: info@alde-lind.se. Organisationsnummer: 559393-4366. Momsregistreringsnummer: SE559393-436601.

1. Allmänt

Alde & Lind är den säljande parten och erbjuder produkter inom belysning. Som kund kan du beställa hem varor via webbplatsen. Beställningar genomförda på webb-platsen levereras till närmaste utlämningsställe.

Genom att slutföra din beställning på denna webbplats godkänner du våra köpvillkor, ett godkännande som gör din beställning bindande. Du bekräftar också att de ifyllda uppgifterna är korrekta. Felaktiga uppgifter ansvarar du som kund för. Alde & Lind förbehåller sig rätten att när som helst kunna ändra dessa villkor och därför rekommenderar vi att du som kund alltid läser igenom de allmänna köpvillkoren före ett köp.

Villkoren gäller endast för försäljning till privatpersoner över 18 år som är bosatta i Sverige. Beställningar för kreditköp till personer under 18 år verkställs inte enligt svensk lag.

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slut-försäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma.

2. Betalning

Sker i samarbete med Klarna https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/Klarna/sv_se/user

3. Ordersummering och leveransavisering

Efter slutförd beställning på webbplatsen skickas ett ordererkännande automatiskt till angiven mailadress. Om du inte skulle få ett ordererkännande eller har andra frågor, vänligen kontakta vår kundservice. Observera att ordererkännande enbart är information om att vi börjar behandla din order. Vi kommer att skicka dig en leveransavisering per mail så snart beställningen har packats och skickats. Om en vara har tagit slut i lager får du information om detta innan någon leverans kommer att ske.

Vid ett köp kommer Du få ett separat kvitto från Klarna skickat till din e-post som du också använder vid en eventuell retur. Var noga med att spara kvittot från Klarna samt ordererkännande från Alde & Lind.

Alde & Lind arbetar för att minimera leveranstiderna och oftast behandlas din beställning av oss direkt efter att du genomfört ditt köp. På grund av den korta leveranstiden är det därför inte möjligt att göra en avbeställning efter lagd order.

4. Beställning, frakt och leveranser

Vi levererar din beställning till adresser inom Sverige. Leveransen sker i enlighet med valt leveransalternativ i kassan. Vi erbjuder för närvarande leverans till ombud. Vi förbehåller oss rätten att vägra bearbeta beställningar vid misstanke om bedrägeri. Alla försök till bedrägeri kommer att polisanmälas.

4.1. Frakt

Kostnad för frakt presenteras i kassan. I leveransaviseringen som skickas ut till dig via e-post finns en spårningslänk vilken kan användas för att söka efter paketet på transportörens hemsida eller i Appen “Mina Paket. Vid leverans av beställningen till utlämningsstället aviseras du via sms till det mobilnummer som angavs vid genomförandet av köpet.

Upphämtning av paket hos ombud sker i enlighet med speditörens villkor, normalt uppger man försändelse ID samt uppvisar legitimation för att hämta ut ett paket. Ombud visar bådas giltiga legitimation. Om försändelsen som du ska hämta är skadad ska du inte ta emot paketet utan anmäla detta till utlämningsstället.

4.2. Försening och delleverans

Vi gör vårt bästa för att du som kund ska få din beställning så fort som möjligt men vi reserverar oss för att leveranstiden kan variera beroende på högt beställningstryck samt vid omständigheter vilka vi inte råder över. Alde & Lind tillämpar inte delleveranser. Om vi av någon anledning inte kan skicka alla varor i din beställning, kommer vi att informera dig om detta snarast möjligt. Om vi redan har mottagit betalning för en vara som ej kan levereras, kommer vi att återbetala det aktuella beloppet för varan/varorna med hjälp av samma betalningssätt som du använde då du genomförde din beställning.

4.3. Outlöst paket

Ditt paket ligger kvar i 14 dagar hos vald transportörs utlämningsställe från det datum som du blir aviserad att ditt paket finns att hämta. Om du inte löser ut paketet efter 14 dagar skickas det tillbaka till vårt lager. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Alde & Lind rätten att debitera dig 300 SEK för returfrakt och hanteringskostnader.

4.4. Priser

Vid beställning via webbplatsen är det webbplatsens angivna priser som gäller. Alla priser på webbplatsen anges i SEK och inkluderar gällande moms, vilket i dagsläget är 25%. Fraktavgift tillkommer på ordern med 99 SEK i enlighet med våra fraktvillkor. Vid order över 2000 SEK är det fri frakt.

Vi reserverar oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma.

4.5. Åldersgräns

Försäljning sker endast till privatpersoner över 18 år. Beställningar för kreditköp till personer under 18 år verkställs inte enligt svensk lag.

5. Reservation

Vi reserverar oss för oförutsägbara händelser som kan orsaka eventuell slutförsäljning, lagerdifferenser, leveransförseningar, prisjusteringar och tekniska fel. Vidare reserverar vi oss för att eventuella felaktigheter i bild, text och/eller prismärkning kan förekomma. Vid felaktig prismärkning i din leverans är det rättade priset som kommunicerats av Alde & Lind som gäller för köpet.

6. Ansvarsbefrielse

Vid force majeure skjuts våra förpliktelser upp. Exempel på force majeure kan vara strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos oss som företag eller hos våra leverantörer/partner. Om force majeure råder längre än två månader har kunden såväl som vi rätt att häva avtalet utan någon skyldighet att betala skadestånd.